Thursday, October 13, 2011

kenapa perlu berblogging??

assalammualaikum..
hmm.. entry kali nie kenapa perlu berblogging??
bagi aku.. orang2 yang berblogging nie just nak menyampaikan maklumat apa yang dorang tahu.. but,normally.. blogging nie slalu more to luahan perasaan, ape yang ada kat minda kita, mood seseorang pada masa tu..dan kejadian yang jadi di sekeliling mereka.. tak kisah lah yang baik or yang buruk..

but.. bagi aku.. kalau kita dah start blogging nie dan bila kite create something tu.. kita akan rasa kepuasaan.. sebagai contoh.. luahan perasaan.. sekarang teknologi dah canggih.. nak luah perasaan kat mana2 pun boleh.. normally orang akan buat status kat facebook masing2 kan..? tp macam aku.. aku x berapa minat sangat nak buat status kat facebook nie.. walaupun name dia "social networking" kan.. aku lebih refer luah dekat blog.. tapi tak semua.. ada yang perlu kita cerita dan ade yang perlu kita simpan dari public kan.. (ehh kenapa tibe2 ayat aku macam tgh buat karangan spm nie =.=') HAHA. xkisah lah kan.. :)

tapi.. ada orang kate.." ehh kau dok blogging2 nie dapat ape? best sangat ke? x bazir mase ke?perlu ke? macam alam fantasy je!!" dan macam2 lagi la kan.. ok aku nak bagitahu jawapan dari soalan kat atas atau sewaktu dengannya ok.. macam yang aku cakap tadi.. x kisah la kalau x dapat ape pun, rase bazir mase ke, fantasy ke,perlu ke tidak.. ape yang penting MINAT & KEPUASAN.!! yes! its is most important.. kalau orang tu memang kaki blogging.. dia x akan fikir semua tu.. tuu dah tolak tepi.. kalau tak percaya, jinak2 lah diri anda ke alam blogging nie oke.. and.. kalau nak tanya atau cakap something tu fikir dahulu ok.. takut2 apa yang kita cakap akan orang lain tertawakan kita or rasa cam diri kita useless sangat.. :)

p/s: kalau ade MINAT semua kerja menjadi.. buat pun penuh ikhlas.. :)

No comments:

Post a Comment