Saturday, February 11, 2012

forgive me..

assalammualaikum..
entry kali nie ada kena mengena jugak dengan muhasabah diri..boleh dikatakan sambungan dari entry yang lepas.. :)
before menaip lebih lanjut, fini nak tanye something.. sedar tak bila korang buat salah? tak kira la salah tu sebenarnya kecil or besar ke ape ke kan..
hmm bg fini la.. kadang kadang kita tak sedar yang diri kita nie sebenarnya pernah buat salah dan telah buat kesalahan.. tapi disebabkan ego tu yang dah menguasai dalam badan kita nie, waima kita dah sedar pun kita buat salah tapi kita still buat tak tahu je dan still mempertahankan ego tu.. hmm.. act, nie lah yang berlaku kat diri fini nie.. banyak benda yang bermain main dalam kepala nie..egokah aku atau orang sekeliling yg buat aku jadi macam ni? or what?? tapi..fini ambil jalan mudah untuk tidak menunding jari ke arah orang lain.. sebab satu jari menunding ke orang lain, empat jari kena dekat diri sendiri..i'll try to put blame on me. ye fini akui dan terima orang kate salah sendiri kita tak akan nampak tapi salah orang lain? kita suka sangat cari kan..? dan senang je nak nampak kan? hmm ok.. try untuk memperbaiki diri sendiri untuk lebih baik dr sebelum nie (erkk! baik sgt ke?) :) hmm tak tahulah baik ke tak, lain orang lain pendapat.. hmm ok berbalik dari topik asal.. lagi satu pernah tak terasa yang kita dah buat salah tapi kite tak nak mengaku satu hal, satu hal lagi orang lain dah nampak salah kita, tapi orang tu diamkan je, tanpa untuk bertegur salah kita tu..? just jadi pemerhati je.. hmm ok.. i admit it.. tu pun berlaku kat diri fini sekarang.. nampak tak yang diri nie macam useless sangat! looser kan?
hmm.. fini mintak maaf sangat kepada sesiapa yang terasa dengan perangai fini nie sejak akhir2 nie, i don't know why boleh jadi camnie.. :( mintak maaf sangat sangat.. act, entry nie fini tuju khas untuk orang yang fini sayang..*ok fhm2 sndiri :) fini tahu fini ego, fini tahu bukan yang terbaik, fini tahu suka buat keputusan terburu buru.. tapi tahu tak kenapa fini buat semua nie?? tahu tak??!! hmm..takpelah biar fini je yang tahu.. btw, fini mintak maaf sangat sangat kat sape2 la yang fini pernah buat salah secara fini sedar or x sedar.. sebab tak semua apa yang kita buat, kita lakukan.. orang sekeliling akan suka! remember it ok!

No comments:

Post a Comment